ESCKAZ.com: Rozhovor s Maxem Jasonem Maiem!

Pokračujeme v sérii rozhovorů s reprezentanty Eurovize 2012 a náš další host je rockový zpěvák Max Jason Mai ze Slovenska. Bude reprezentovat svoji zemi s písní "Don't Close Your Eyes", kterou sám napsal, a jako obvykle, kompletní profil je k dispozici na ESCKAZ.
Ahoj Maxi, nejprve přijmi naši gratulaci, že jsi byl vybrán jako reprezentant Slovenska na Eurovizi 2012! Jak se teď cítíš, být účastníkem Eurovize?
Cítím se skvěle, díky.

Jaká byla nabídka pro Tebe do Eurovizie a jaká byla Tvoje první reakce?
Když jsem dostal nabídku od RTVS, řekl jsem si: "Wow, tohle je skvělá šance, aby si mě všimli v Evropě, je to druh příležitosti pro mě, která nechává dveře otevřené, takže jdi do toho Maxi!"

Vytvořil sis několik uměleckých jmen a teď jsi to rozjel jako Max Jason Mai, můžeš nám vysvětlit význam tohoto jména?
Po dobu dvou let mě moji fanoušci vnímali na cestě, která byla stanovena. Bylo to spojené s mou hudbou, mou image a vystupováním. Vůbec se za to nestydím. Ale během posledního roku jsem pořád myslel na to, že se potřebuju posunout dál, vyrůst a skládat a hrát progresivní rock. Potřeboval jsem nějak uzavřít první kapitolu svého živoat. Proto jsem si dal na nějaký čas pauzu, tvrdě se připravoval, nahrál singl a v březnu jsem oficiálně odpálil můj nový hudební projekt pod jménem Max Jason Mai. Mám rád tohle jméno, znělo mi v hlavě dlouhou dobu. Hrál jsem s tím … no dobře, jsem MAXimalista a mám rád příběh o Jásonovi a Argonautech (Ale jsem si jistý, že moje zlaté rouno je moje hudba a můj konec bude určitě lepší.) a Mai zní hezky, není to tak? Takže způsob, jak to zní a jak to vypadá, když je to napsané … a taky styl mé show, celá image - všechno, co jsem vytvořil společně s mým týmem, na čem pracujeme, je kompletně spojeno s mým novým uměleckým jménem.
» POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU


Sleduješ obvykle Eurovision contest? Máš s tím spojené nějaké vzpomínky?
Eurovize pro mě znamená největší Evropskou hudební soutěž a pro muzikanty z malých zemí je to jediný možný způsob, jak představit svou hudbu před více než 100 milionů diváků. A vzpomínky? No, vím, že ABBA a Céline Dion se proslavily skrz Eurovizi, ale samozřejmě si to nepamatuju, protože jsem se narodil v roce 1988. Ale zaznamenal jsem finskou kapelu Lordi a byl jsem potěšen, že vyhrál metal.

Jak bys jednou větou popsal své číslo?
MAXimální úsilí + MAXimální show pro diváky + MAXimální vystoupení Maxe Jasona Maie a kapely!

Řekni nám příběh jeho vytváření? Bylo vytvořené speciálně pro Eurovizi?
Bylo vytvořené speciálně pro Eurovizi. Rozhodoval jsem se mezi dvěma písněmi. Mezi rockovou baladou a tímhle zvučným rockovým songem. Jsem přesvědčen o tom, že Don´t Close Your Eyes má potenciál být odlišná a zaujmout pozornost. DCYE je rocková skladba o boji mezi ďáblem a andělem, o dobru a zlu v nás.

Vybral sis vystupování na soutěži v angličtině, můžeš vysvětlit, proč sis to tak vybral?
Je to kvůli frázování v rytmu. A taky kvůli globální srozumitelnosti. MJM je mezinárodní projekt, z toho důvodu jsem vybral angličtinu.

Jako pořadatelé online Heavy Metal Eurovision jsme rádi za všechny metalové a hard rockové písně v soutěži, ale myslíš si, že zaujme průměrné diváky Eurovize? Co si myslíš, že bude pro ně nezapomenutelné?
Moje srdce bije v rockovém rytmu a tak doufám, že má show na jevišti v Baku rozbuší rychleji srdce diváků. Rád bych dal všem lidem kus mé lásky a energie skrz mojí rockovou píseň.

Máš nějaké plány vydat píseň v dalších jazycích nebo v jiných verzích?
Rád bych připravil další verze, ale je to vše o čase… A těším se na remixy od fanoušků, pospěšte si! :)

Můžeš nám říct víc o videoklipu, který si natočil pro tento song? -
Prosím, dovolte mi to nechat jako tajemství. Už brzy to uvidíte. Sledujte můj oficiální FB facebook.com/maxjasonmai.

Jaký je tvůj cíl v této mezinárodní soutěži?
Věřím, že to není velké tajemství: podle smlouvy s RTVS jsem si zaplatil všechny náklady spojené s mou účastí na Eurovizi. A v této chvíli za mnou nestojí žádný velký sponzor - Prodal jsem všechno, co jsem mohl, abych udělal perfektní píseň na profesionální úrovni a připravil perfektní show pro Baku. Řekněme si na rovinu, jak velkou šanci má tak malá a neznámá země jako je Slovensko, aby vyhrála? Ale jdu do toho… hodně lidí na Slovensku si myslí, že jsem blázen. Ale já věřím ve šťastný konec :-)

Můj cíl je reprezentovat všechny rockové fanoušky, kteří pocházejí odkudkoliv. Jsem MAXimalista a věřím v maximální úspěch! A věřte mi, tvrdě pracuji na tom a přemýšlím o tom každý den, každou hodinu, každou minutu a každou vteřinu.
Budeš později dělat nějaké promo turné? Myslíš si, že je promo před soutěží důležité pro úspěch na soutěži?
Vlastně ani nevím. Fanoušci tvoří 50% hlasů a zbytek závisí na porotě. Bylo by to skvělé jít na evropské promo turné, ale všechno závisí na penězích - speciálně v mém případě :) Pracuji na tom, aby mě lidé viděli a slyšeli ještě před mým vystoupením v Baku.

Co dalšího bude součástí přípravné kampaně před Eurovizí?
Prosím, sledujte mě na mém oficiálním webu maxjasonmai.com (nebo na mém oficiálním Facebooku) a uvidíte!

Už jsi se rozhodl, jaké bude tvé vystoupení v Baku? Budeš mít kapelu na jevišti? Můžeš nám představit členy kapely?
Rád bych, aby to zůstalo utajeno, takže to bude překvapení pro diváky. Ale … pšššššt … Mám vážně skvělou kapelu!

Co si myslíš, že je více důležité pro úspěch na Eurovizi: píseň, umělec nebo show?
Všechno dohromady!

Slyšel jsi už o ostatních soutěžních písních, máš něco, co tě zaujalo?
Vážně miluji ruské Babushky. Doufám, že s nimi udělam v Baku jam session :) Ale když budeme mluvit vážně, v našem semifinále je několik písní, které se mi líbí. Např. švédská nebo maďarská.

Pojďme se rychle pobavit o tvé kariéře. Co před Eurovizí považuješ za hlavní body?
Omlouvám se, ale nikdy se neohlížím zpět, starám se pouze o přítomnost a budoucnost.

Jaký bude další krok Maxe Jasona Maie? Chystáš se nahrávat nějaké nové songy, plánuješ vydání alba?
Ano, plánuji jít do USA a nahrát první album Maxe Jasona Maie. Mám pro to skvělé a energické songy.

Jaká hudba tě nejvíce ovlivnila? Chystáš se rozvíjet v heavy metalu nebo hard rocku?
Moje hudba je progresivní rock, ale nejvíce jsem byl ovlivněn Whitesnake, Deff Lepard, Ozzy Osbourne, Dream Theater, 30 Second to Mars, Alter Bridge, John Mayer, Led Zeppelin, Metallica, Rush, Sade, Ennio Morricone …

Pokud by sis mohl vytvořit svou vysněnou kapelu s tebou jako hlavním zpěvákem, koho z mezinárodních hvězd by sis pozval za kytaru, bassovou kytaru a bicí?
Oh … kytary Eric Friedman a Gus G, bicí Garrett Whitlock a bassová kytara Brian A. Marshall!

Zúčastnil ses ještě jiných hudebních soutěží? Soutěžíš rád?
Ano, byl jsem v Československé SuperStar v roce 2009. To byla moje první příležitost být v soutěži. Skončil jsem na druhém místě a díky za to, hodně jsem se tam naučil.

A naše obvyklá otázka - Znáš nějaká jména zpěváků, kteří pocházejí z bývalého SSSR, Ruska nebo Ukrajiny?
Například: Dima Bilan, Ruslana nebo Eldar a Nigar?

Na závěr, jestli chceš zanechat nějakou zprávu pro návštěvníky naší stránky, můžeš to udělat teď.
Vložil jsem srdce do mé muziky a doufám, že to lidé pocítí. Takže, milí lidé, přejte mi štěstí!

Děkujeme ti za rozhovor, hodně štěstí s tvými přípravami a uvidíme se v Baku!
Taky děkuji!
Za překlad děkuji all-about-miro-smajda.blog.cz
Foto: Peter Uhrin
Originální článek v angličtině ZDE
(Zdroj: FB Eurovision Slovakia 2012)

Komentáře