Jason Mai o novém jménu: Být v zahraničí Šmajda je kravina!

Zpěváka Mira Šmajdu (23) si všichni pamatují jako kluka s neuvěřitelným účesem ze střapatých blond vlasů, který nikdy neměl nouzi o přízeň žen.
Jeho původní jméno je však již minulostí. Zpěvák vyměnil svou skupinu i lidi, kteří se o něj starali, odcestoval za Velkou louži, aby se odtud k všeobecnému údivu vrátil jako svalnatý Max Jason Mai. V rozhovoru prozrazuje, proč tyto nečekané změny a i to, zda se chystá odejít ze Slovenska.

Po SuperStar jste získal asi největší fanouškovskou základnu a všichni vás znali pod jménem Miro Šmajda. Proč tedy tato nečekaná změna na Max Jason Mai?
V podstatě celá změna přišla proto, že jsem založil nový projekt. Není to o tom, že bych si jméno změnil i v občanském průkazu. Jen jsem prostě sestavil novou kapelu a jde o projekt, který se týká vyloženě anglické produkce a na kterém spolupracuji přímo s Američany. Všichni členové mé skupiny jsou zcela noví a jejich identita nebude prozrazena. Je to prostě Max Jason Mai.

Koho to byl nápad vymyslet takového netradiční jméno?
Napadlo mě to jen tak. Mám rád věci, které vypadají esteticky. Texty, které dobře znějí, člověk, který vypadá dobře na pódiu a když má dobré jméno. Vždy se mi líbilo jméno Max, měl jsem v hlavě Max Mai a potřeboval jsem to rozšířit, tak jsem ho ještě doplnil o Jason a hotovo.
» POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU


Takže pokud někdy v budoucnu budete mít syna, bude to Max?
Samozřejmě. Bude to malý Maxík. (smích)

Nedávno jste se vrátili z Ameriky, kde jste celý leden strávili pracovně. Souvisí změna vašeho jména i se zahraniční produkcí?
Být v zahraničí Miro Šmajda je totální kravina. To si třeba otevřeně říci. Zní to jednoduše špatně. Každý umělec si venku mění jméno a názory některých slovenských lidí se často nedají brát v úvahu, protože jsou strašně zkreslené v rámci postkomunistického komplexu. Prostě, mnozí ani netuší, co se děje ve světě a jaké jsou trendy.

Anglicky se domluvíte bez problémů? Neměl jste potíže dorozumět se v cizím jazyce, i když jste byl v USA úplně sám?
Nikdy jsem neměl problém s angličtinou. Neříkám komplikovaně, ale v rámci jednoduchosti dokážu říct to, co chci, vyjádřit, co chci, i rozumět. To je podstatné.

Jak jste se vlastně za Velkou louži dostal a s kým jste spolupracoval?
Seběhlo se to na základě sympatií přes mé známé v Americe. Dělal jsem s Michaelem Elvisem Baskettem. To je člověk, který spolupracoval například s Limp Bizkit, Creed nebo legendárním Iggym Poppem. Dohodli jsme se na spolupráci a já jsem si to celé pak později i zmanažoval, i financoval, a to v podstatě rozhoduje.

Práce se světově uznávaným producentem však musí být velmi nákladná. Jak se vám podařilo zaplatit ho?
Je to neskutečně drahé. Jedna písnička stojí tolik jako nové auto. Všechno jsem si hradil sám z koncertů a aby můj projekt vyšel, doslova jsem prodal auto i část aparatury. Vlastně už před podpisem smlouvy v prosinci mi v poslední chvíli odřekl hlavní sponzor, protože se všechno strašně natahovalo. Byl jsem v USA téměř měsíc a nahrál jsem dva singly. Jeden z nich bude reprezentovat Slovensko na Eurovizi. Zanedlouho se vydám do Ameriky znovu a opět budu dělat s Michaelem.

Máte tedy ambici prosadit se s tímto novým projektem v zahraničí?
Určitě. Podle mě jen idiot by neměl tuto ambici.

Chystáte se tedy definitivně opustit Slovensko a žít někde ve světě? Přece jen je určitě jednodušší bydlet v zahraničí, když tam chcete pracovat a koncertovat.
Chtěl bych to uvést na pravou míru. Nechystám se opustit své fanoušky ani na Slovensku, ani v Čechách, nechci zanevřít. Ale mám jen 23 let a zatím se mi zdá zbytečné někde se usazovat. Vůbec mi to nedává smyslel. Do pětatřiceti let je třeba běhat všude, kde se dá - Amerika, Asie, Evropa ...

Vždy jste vyčníval z davu. Ať už svým vzhledem, vlasy nebo oblečením. Baví vás tedy móda?
Mě vždy móda zajímala, i mě bude. Hodně jsem si donesl kdejakých kraviniek i nyní z Ameriky, ale i v minulosti jsem si dal záležet na trošku jiném stylu než naši muzikanti. Neřídím se však nějakými vychytávkami. Musím se v tom cítit dobře a pokud se mi to zdá vkusné, tak si to dám. Myslím si, že na to člověk nemusí jít ani do Ameriky.

Na vašich nových fotografiích je vidět, že jste se změnil i fyzicky. Přibylo pár kilo svalové hmoty, přibral jste a působíte mužnější.
Cvičím, sportuji, makám. Začal jsem na přelomu září a října a za ty čtyři měsíce se mi podařilo deset kilo dát nahoru, myslím svalové hmoty. Stále pokračuji ve zdravé stravě a skutečně je to výsledek tvrdého režimu. Teď jsem nebyl v posilovně od konce prosince, ale dělám reálně třikrát do týdne 500 kliků denně. A to je vážně záběr.

Slovenská televize si vás vybrala jako interpreta, který bude v květnu reprezentovat Slovensko na soutěži Eurovision Song Contest v Baku. Říká se ale, že se vám tam nechtělo velmi jít ...
Ano, to přiznávám, nechtěl jsem do toho jít. Nejsem fanouškem těchto soutěží, protože se mi zdá, že jsou více o politice než o hudbě. Slovensko má v rámci politiky a mocnářství pozici úplně o ničem a vliv, co se týče lobbingu, je nula bodů. Stále jsem v tom trochu skeptický, protože sice mohu udělat maximum, může to být světová produkce, ale přijde někdo, kdo žalobu za něco, co je totální sr ... ka a ten postoupí. Každý rok jsme toho svědky. Já si ale maximálně za tím stojím a dal jsem do své písničky srdce.

Nikdy jste neměl nouzi o obdivovatelky každého věku. Podařilo se vám konečně najít tu jednu, která pro vás znamená víc než ostatní? Máte přítelkyni?
Nemám. Mám totiž tolik práce, že mám někdy problém najít si hodinu denně na nezávazný sex. (smích) A ještě ani ta hodina se mi nechce, protože se nestíhám někdy ani najíst, tak si řeknu, že kašlu i na sex. Ale samozřejmě bych rád měl slečnu, kterou bych miloval, lehl si s ní jen tak do postele, pomuckal a vzájemně inspiroval. To by se mi líbilo.

Zdroj:
(cas.sk)

Komentáře