Rozhovor: Max Jason Mai - Radio Slovakia International (29.3.2012)

Rozhovor s Maxem Jasonem Maiem na Radiu Slovakia International (29.3.2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

» PŘEKLAD NALEZNETE V CELÉM ČLÁNKU


Posloucháte Radio Slovakia International…
"Pojďme se bavit o Eurovizi na radiu Slovakia International o této známé hudební soutěži. Tady je song, který reprezentuje Slovensko v Baku v Azerbajdžánu. Je od Maxe Jasona Maia a jmenuje se Don't Close Your Eyes."

Za tímto songem je Max Jason Mai, zatímco se s ním Lucia setkala tento týden ve studiu. -
Ahoj všichni, moje jméno je Max Jason Mai a chystám se reprezentovat Slovensko na Eurovision Song Contest 2012 v Baku a jsem šťastný, že jsem tady.

Je to o hudbě. Jak si se dostal k hudbě? Nebo jak se hudba dostala k Tobě?
Vlastně ani nevím, bylo mi 15 let a rozhodl jsem se hrát na kytaru a na piáno, pak jsem začal zpívat a … a jsem tady! (smích) Byla to dlouhá cesta, je to 8 let, co dělám na textech a psaní hudby, zpíval jsem se svou kapelou. Byl jsem v … jasně Superstar, už je to 2,5 roku. A pak jsem začal objíždět Českou a Slovenskou republiku, odehrál jsem plno koncertů a teď jsem tady.

Říkal jsi, že ses zdokonaloval se svou kapelou, je tu nějaký rozdíl, mezi hraním velkého množství koncertů a tímto projektem - Eurovision Song Contest, nebo se to dá spojit?
Ne , nedá se to spojovat, tohle je úplně jiný projekt. Stvořil jsem ho před 3 měsíci. Takže jsou tu noví lidé, nový management nebo nový projekt, nová značka.

Možná bys mohl říct našim posluchačům, že ačkoliv se prezentuješ jako Max, tak Max Jason Mai není tvé pravé jméno a lidi, kteří žijí na Slovensku tě znají pod jiným jménem a to je:
Narodil jsem se jako "Miro Shmajda" nebo slovensky "Miro Šmajda".

A jak si se stal Max Jason Mai? Odkud pochází tohle jméno, kde jsi ho našel?
No prostě ho mám rád. Je to jednoduché, mám ho rád. To je vše.

Promiň, ale nemůžu si pomoct, ale myslíš si, že je to fakt dobře zapamatovatelné jméno?
Víš … jenom jsem se podíval na hodně jmen rockových zpěváků, umělců a tak, a zjistil jsem, že velmi malý počet umělců má jméno Max a příjmení Mai … a oblíbené Jason.

Jason Donovan - znáš Jasona Donovana?
Ano, ale ten nemá prostřední jméno Jason. Takže Max Jason Mai je pro mě velmi originální.

A byl to tvůj nápad si změnit jméno, nebo jsi dostal od někoho doporučení, aby to bylo více mezinárodní?
Je to tak 50 na 50, hodně mi radili v zahraničí - kamarádi, producent a tak, a taky jsem to tak cítil,že to musím udělat, protože je velmi těžké vyslovit Miro Shmajda v zahraničí. A tak jsem se rozhodl najít nový projet, s novým jménem, s novou muzikou a novým managementem a tak dále.

Takže to znamená, že se soustředíš na mezinárodní posluchače?
Ano, rád bych.

Chceš opustit své slovenské fanoušky?
Miluju všechny své slovenské a české fanoušky a hrozně si cením toho, co jsme spolu udělali za ty dva roky, ale myslím si, víš, ale abych vyhrál tuhle soutěž, je potřeba dělat hudbu v angličtině.

To je další, na co jsem se chtěl zeptat. Jak to bylo přijato, když je to národní song Slovenska v Eurovizii? Jsou lidi v pohodě s tím, že je to v angličtině nebo preferují slovenskou verzi?
Na Slovensku ...

Ano, například …
No, je to různé na Slovensku a v zahraničí. Dost lidí na Slovensku neumí ani slovo anglicky, možná tak 90%, takže proto neberu jejich názor brát objektivně a nemůžu jim dát za pravdu, a proto jsem se rozhodl víc se zaměřit na názory ze zahraničí a poslouchat jejich rady a tak a psát texty v tomto jazyce.

Myslím, že bychom se mohli vrátit k SuperStar. Protože posluchači nemají ani tušení, co to je. Takže Miro, ty jsi se stal slavným na Slovensku díky reality show - SuperStar.

Původně je to britská soutěž Pop-Idol, je to druh talentové soutěže.
Ano, ano.

Byl jsi velmi úspěšný.
Oh, díky. Nutno podotknout, že mým cílem bylo, jen tak dát vědět lidem o mně a mé muzice, takže jsem se zaměřil na svou hudbu. Byla to pro mě příležitost a dělal jsem vše, co bylo v mých silách. Užíval jsem si rockovou muziku a většinou jsem si v této soutěži vybíral rock n rollové písně a možná proto jsem byl úspěšný - protože jsem dělal to, co mám vážně rád.

O čem je DCYE? O čem je text?
Text tohoto songu je o spojení světa ďábla a andělského světa, možná o nějakém konfliktu mezi dobrem a zlem a o spojení mezi mužem a ženou. Takže jsou tam 3 věci, které jsem spojil dohromady.

Za překlad děkuji all-about-miro-smajda.blog.cz
Autor: Lebka0
Zdroj: youtube.com

Komentáře