Max Jason Mai: Eurovize je pro mě pravděpodobně největší příležitost!

V letošním roce zastupuje Slovensko na Eurovizi Max Jason Mai, třiadvacetiletý zpěvák a kytarista. Má rád kapely jako je Metallica, Led Zeppelin, 30 Seconds to Mars, Enigma, Judas Priest nebo Sade, a umělce jako Ennio Morricone, Ozzy Osbourne či John Mayer. Sázku Slovenska lze shrnout jedním slovem: ROCK.
V první řadě gratulujeme, že jste byl vybrán jako reprezentant Slovenska do Baku. Jaká byla vaše volba? Proč jste řekl ano? Přemýšlel jste o tom hodně?
Nabídka od RTVS pro mě byla jedinečná příležitost, která otvírá dveře do světa, takže jsem o tom moc nepřemýšlel. Je to skvělá příležitost, asi největší, jakou jsem kdy měl, takže jsem řekl ano a dal do toho to nejlepší.

Vaše píseň má poněkud mystický děj. Jste skladatel, jak vás napadlo toto téma? Vytvořil nebo upravil jste to tedy speciálně pro Eurovizi?
Bylo to složené pro Eurovizi, ale hudební nápad a melodii jsem měl v hlavě už dlouho. Jel jsem na Floridu, aby píseň Don't Close Your Eyes byla nahrána s jedním z nejlepších producentů - Michaelem Elvisem Baskettem. Jsem si jistý, že to má skvělý zvuk.

Slovensko často bývá jednou z posledních zemí, která potvrzuje svou účast na Eurovizi, a dokonce v loňském roce oznámilo, že se účasnit nebude, ale nakonec v Düsseldorfu bylo. Jaký je život Eurovize na Slovensku? Je to událost řízená publikem?
Slovensko je "eurovizním fanouškem", ale myslím, že Slováci jsou více, než flegmatickými fanoušky Eurovize. Je to tradiční festival, který my nemáme.
» POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU


Je pravdou, že Slovensko je zemí, které v Eurovizi moc štěstí nemělo. V prvních třech letech nedokázalo překonat 16°pozice, a od roku 2009 do 2011 se mu nepodařilo dostat do finále. Proč si myslíte, že tomu tak bylo? Myslíte si, že je to nějak ovlivněno?
Myslím si, že jsme to v minulých letech podcenili. Eurovize je velká událost, kde nestačí jenom zpívat. Stojí to mnohem více energie, choreografie, šílenství... Slovensko je malá a politicky nevýznamná země, takže se budeme muset hodně snažit, abychom uspěli a získali pozornost publika.

Reprezentanti Běloruska, rocková kapela Litesound, udělali kompromis a myslí si, že by s rockovou skladbou na Eurovizi nebyli vítáni. Ale Lordi nebo manga dosáhli neuvěřitelných výsledků. Myslíte si, že reprezentovat s rockovou skladbou bude pro vás přínosem?
Já doufám, že ano. Jsem velmi optimistický.

Mluvilo se o tom, že Slovensko nemá dostatek finanční podpory. Je to pravda? Pokud ano, jak snášíte, že propagace pro vás není 100%?
V mé smlouvě s RTVS stálo, že si budu muset platit veškeré náklady. Takže jako zástupce Slovenska nemám žádnou finanční podporu. Ale to nevadí, nestěžuju si. Tvrdě pracuju na svém vystoupení v Baku. Věřím, že já a má kapela s Don't Close Your Eyes přineseme dost energie a že nikdy nepřestanu pracovat na mých písních!

Byl jste už dříve fanouškem Eurovize? Jaká píseň by měla podle vás vyhrát Eurovizi?
Sledoval jsem soutěž už několik let a vždycky jsem držel palce a přál štěstí rockovým písním. Jaké prvky by měla mít vítězná píseň? Musí být originální, lišit se. Bez ohledu na to, jak.

Zbývá už jen měsíc do Baku. Co chystáte? Prozradíte nám něco?
Každý se mě na to ptá, a má odpověď je vždy stejná: Je to tajemství!

Jaký je váš konečný cíl v Eurovizi?
Vyhrát! Jsem maximalista, víte... ;-)

Slyšel jste už vaše soupeře? Máte nějaký oblíbený song? Kterých se nejvíce obáváte?
Můj oblíbený song? Mám jich mnoho. Ruské babušky mě fascinovaly, protože to byla zcela překvapující volba. Také se mi líbí kluci z Maďarska. Setkal jsem se s nimi i osobně a myslím, že nahráli skvělou píseň. Připravuji malé překvapení na mém YouTube kanálu, uvidíte za pár dní...! Nenechte si to ujít :-)

Mohl byste věnovat pár slov čtenářům Hitboard?
Lidi, nezapomínejte na rock´n´roll, a děkujeme za vaši podporu!

Jsme Maxovi Jasonovi Maiovi vděční za čas, který věnoval Hitboardu! Přejeme vám hodně štěstí v Baku a doufáme, že se uvidíme ve finále!
Za překlad děkuji miro-smajda-daily.blog.cz
Foto: Jan Varchola
Originální článek ve španělštině ZDE
(Zdroj: www.hitboard.net)

Komentáře