Max Jason Mai a jeho tvrdá kritika Eurovize!

Server Hudba.sk dnes zveřejnil pětistránkový dokument managementu Maxe Jasona Maie nazvaný "Pravda o Eurovizi aneb Několik důkazů, že Max Jason Mai na Eurovizi USPĚL". V něm se hovoří o údajných praktikách na soutěži a zákulisí celého projektu, které běžný divák nevnímá. Přečtěte si nejzajímavější body!
1. V prvním bodu management zpěváka vyvrací nepřesně podané informace o jeho umístění na soutěži. Max Jason Mai byl v médiích prezentován jako interpret, který obsadil na Eurovizi poslední místo. V rámci druhého semifinále tomu tak bylo, avšak pokud vezmeme v potaz celkové výsledky, slovenský zástupce poslední neskončil. Bodově navíc patří mezi ty úspěšnější interprety ze Slovenska.

2. Max si platil všechny náklady sám a to proto, že pár dní před odjezdem na Eurovizi odstoupil z projektu jeho sponzor. Pokud by mu následně nehrozily vysoké pokuty za zrušení účasti, do soutěže by blíže nespecifikovanou sumu sám nikdy neinvestoval. Není pravda, že by si slovenští zástupci užívali pobyt v Baku za peníze koncesionářů. RTVS navíc dle jejich zdrojů obdržela od EBU finance na propagaci svého interpreta. Není proto jasné, proč vysílatel interpreta nepodpořil.

3. Celá delegace byla během pobytu pod neustálou hrozbou teroristických útoků. Finálový večer doprovázela varování a policejní razie.

4. Letos poprvé odcestoval slovenský komentátor přímo do místa dění. V předchozích letech se Eurovize pro RTVS komentovala z Bratislavy. Sama televize ovšem o vyslání Romana Bomboše do Baku nestála, o kabinku pro Slováky požádal sám Max Jason Mai a dokonce její pronájem zaplatil z vlastní kapsy.
» POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

5. Slovenští rockeři se podle dokumentu setkali v Ázerbájdžánu s amatérským přístupem a sabotáží. Max a jeho kapela chtěli vystupovat v největších eurovizních klubech, organizátoři jim ovšem nedokázali zabezpečit potřebnou techniku. Propagační vystoupení poté museli zrušit, jelikož chtěli hrát naživo a nedělat ze sebe "playbackové voly".

6. Vítězka Loreen údajně zpívala během Eurovize na playback. Maxova kapela totiž zpěvačku slyšela během generálky v odposlechu naživo a vystoupení prý v kombinaci s tancem neudýchala. Pomohl jí dle slov slovenského týmu švédský lobbing.

7. Naopak Slovensku organizátoři uškodili. Během semifinále slyšeli členové kapely v odposleších nepřesnosti, včetně změny tóniny a výšky hlasu. To způsobilo rozladění a falešný zpěv mnoha soutěžících, včetně Maxe. Podle majitele bratislavského nahrávacího studia Branislava Jurnečka slovenský reprezentant zpívat umí a poslední generálku před semifinále zvládl na jedničku. Slovensko bylo dle jeho slov podvedeno, jelikož patřilo mezi favority, avšak organizátorům se nehodilo do finálové sestavy.

8. Celý tým byl neustále pod dohledem policistů. Nikoliv ovšem kvůli jejich bezpečnosti, nýbrž kvůli bezpečnosti Ázerbájdžánu. Hlavním úkolem bylo dle dokumentu zabránit importu západní kultury do jejich země. Kontroly probíhaly i na hotelu a kytarista kapely byl dokonce málem zatčen proto, že si v obchodním centru natáčel dav lidí. Ten totiž pravidelně doprovázel jednotlivé zahraniční interprety. Po Maxovi chtěli Ázerbájdžánci neustále podpisy a společné fotografie.

9. Slovenští reprezentanti nezapadali do politicko-ekonomického konceptu Ázerbájdžánu a proto poskytovali rozhovory pouze zahraničním médiím. Po městě chodili nalíčeni, s tetováním a symbolem kříže na hrudi. Porušili tím sice hned několik místních společenských norem, avšak na obyvatele Baku udělali velký dojem. Hned druhý den se totiž na ulici objevilo několik dětí s punkovým sestřihem dle slovenského bubeníka. Slovenská delegace měla údajně nejsilnější podporu a nejvíce příznivců mezi místními lidmi.

10. Přes všechny komplikace Max Jason Mai a jeho tým účasti nelituje. Ačkoliv soutěž vnímá jako politický projekt, ve kterém se kupují hlasy, díky svému vystoupení před více jak 100 milióny diváky nyní získává mnoho nabídek ze zahraničí.
Celý dokument managementu MJM si můžete přečíst ZDE.
(Zdroj: escportal.cz)