Max Jason Mai: Nerad bývám omezený!

Miro Šmajda alias Max Jason Mai je známý ve své rodné zemi jako finalista Česko-Slovenské SuperStar 2009, kde se umístil jako druhý se svým rockovým hlasem. Tento rok reprezentoval Slovensko na Eurovision Song Contest, kde způsobil rozruch se svým metalcorovým zvukem. Charismatický 23-letý zpěvák se ale nestará o Eurovizi a pokračuje ve své image a práci na CD, což je důležitější pro dosažení mezinárodní slávy.

Ahoj MJM, doufám, že se ti vede dobře?! Měl jsi nějáký relax a čas na uklidnění se po stresu na Eurovizi?
Ahoj, mám se skvěle. Poté, co jsme se vrátili pokračuji v práci, takže jsem neměl čas na relax - muzika je můj relax :)

Vystupoval si na Eurovision Song Cotest v Baku. Jaká to pro tebe byla zkušenost?
Plné pozitiv a i negativ. Víte, je to všechno o politice a poprvé tam bylo kapela hrající metalcore, spousta lidí měla strach o naši účast, především ortodoxní ESC fanoušky, kteří mají rádi tradiční národní žánry pop nebo disco. Ale užili jsme si to, absolutně žádné šance nebyly, protože jsme reprezentovali malou zemi, která není moc známá a nebyla moc velká podpora TV. Všechny rozpočty byly na mě.

Nedostal ses do finále, jsi smutný, nebo máš dojem, že jsi něco mohl udělat lépe?
Ne, nezáleží na tom, jestli jsem se dostal do finále, nebo ne. Zaměřil jsem se na mou hudbu, na další skvělé věci, na album a víc a víc věcí, fanoušci vědí o tomto projektu. To je vše. Eurovize je dvoutýdenní akce - pak už to nikoho nezajímá :)

Kdo byl tvůj favorit na ESC?
Můj favorit? Tahle soutěž je spíše o politice, než o kvalitní hudbě. Ale opravdu miluju Ramba Amadeuse, užil jsem si jeho vystoupení :)
» POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU


Byla tam spousta lidí, kteří říkali, že někdo kdo hraje stejný druh hudby jako ty, by neměl být součástí Eurovize, co si myslíš o této kritice? A proč ses chtěl zapojit?
Pro mě to byla výzva. Reprezentovat RnR. Nic míň, nic víc. 99% lidí, kteří to sledují nejsou fanoušci Rock 'n' Rollu. Takže zřejmě ... kritika je na místě. Ale já kašlu na to, co ESC kritici říkají :)

Můžeš dát nějákou radu kapelám, které budou v této soutěži v budoucnu?
Prostě být sám sebou.

Byl jsi finalista SuperStar v roce 2009, kde jsi se dostal na druhé místo, jak velký byl efekt na to, kým jsi dnes?
Mnoho zkušeností, ale byla to jen hra ... a stále je :)

Později si vydal své album "Čo sa týká lásky", myslím si, že je to zpívané ve slovenštině. Je to tak? Bylo to pod jménem Miro Šmajda. Proč zpíváš nyní v angličtině? Nebo bude Don't Close Your Eyes jediný song v angličtině?
Miluju angličtinu. Není důvod zpívat v češtině nebo ve slovenštině, když je angličtina mezinárodní světový jazyk a skoro všichni anglicky rozumí. Nemám rád omezení a když zpíváte v ne-mezinárodním jazyce - jste automaticky omezeni.

V jiném rozhovoru si řekl, že Max Jason Mai je úplně odlišný od minulého Mira Šmajdy, ale pořád je to rocková hudba, kterou si dělal předtím. V čem jsou oba odlišní?
MJM je tvrdší, o hodně tvrdší. A to zejména kvůli úžasnému posunu znění a produkce, díky Michaelovi Elvisovi Baskettovi.

Můžeš nám říct o zákulisí tvé hudby? Kdy a čím jsi byl okouzlen Metalem/Rockem ?
První kroky k Rock 'n' Rollu byly v mých dvou letech, miloval jsem AC/DC a Bon Joviho. Potom v 90tých letech byl můj život plný Ozzyho Osbournea, Judas Priest, Metallicy, Metal Church, Helloween a když mi bylo 15, začal jsem hrát na kytaru. V 16ti letech jsem na střední založil první kapelu a jmenovali jsme se Skiviers. Hráli jsme pop, jazz, rock - potom jsem měl heavy metalovou kapelu Blackjazz a pak jsem se vydal na sólo dráhu.

Chystáš se i natáčet nové album? A už víš, kdy přibližně vyjde?
Budeme na tom pracovat přes léto léto, takže přibližně v průběhu podzimu, nebo na konci roku.

Četla jsem na tvé webové stránce, že máš v zájmech muziku, sporty, jogu a lásku. Takže mi řekni, jak máme rozumět zájmu v lásce? ;-)
Láska je všude kolem nás. Můžete milovat každého s kým pracujete, každý kdo miluje vás, můžete milovat to, co děláte, můžete milovat každou část přírody a světa kolem nás. Miluju také muziku, mé přátelé, mou rodinu, a také miluji ženy. Ženy jsou nejzajímavější na této planetě. Takže je spousta věcí, které vás na nich mohou fascinovat.

Jsi ještě docela mladý, ale máš toho za sebou spoustu. Máš nějáké sny, kterých bys chtěl v příštích letech dosáhnout?
Jsou to teprve dva roky, co jsem profesionální muzikant. Mým snem je dělat věci ještě tvrdší a udělat to nejlepší co umím a také najít značku, protože jsem stále "nepodepsaný" a také udělat spoustu dobrých show pro fanoušky.

Jsem si jistá, že máš šanci zabodovat po celé Evropě a také v Americe. Plánuješ nějáké tour, nebo jak vypadají tvoje plány do příštích měsíců?
Jasně, ale prvně musíme nahrát dobré album a zamakat na sobě. Jsme stále ještě na začátku, kapela bezeznačky, investora, zázemí, taže musíme pracovat pracovat pracovat krok za krokem. Vyprodukovat dobrou hudbu a pak jít cestovat a užít si ji :)

Ok, když si lidé chtějí pořídit tvé věci, například album "Čo sa týká lásky", kde k tomu mají šanci?
Jedině objednat - SONY Music Czech.

Existuje otázka na kterou bys chtěl být tázan a nikdo se Tě na ní nikdy nezeptal?
Ne :)) Jsem v pohodě ;) Díky ;)

Nějáká poslední slova pro čtenáře Stalkeru?
Haha :)) ... Vidíme se brzy !!! A zachovávejte Rock 'n' Roll !!! :))
Za překlad děkuji smajda-fan.blog.cz
Originální článek v němčině ZDE
(Zdroj: www.stalker.cd)

Komentáře