Miro Šmajda je vášnivý cestovatel!

Jednou z nejoblíbenějších činností slovenského zpěváka Mira Šmajdy je cestování. "Minulý rok jsem byl na přelomu jara v Thajsku a v Kambodži. Byl jsem tam poprvé, šli jsme s bývalou přítelkyní, jen jsme si koupili letenku, batoh na záda a neřešili jsme. Mám rád takové cestování," prozradil 26-letý Košičan v rozhovoru pro agenturu SITA.

Nejvíce ho podle vlastních slov láká Jihovýchodní Asie, ale rád by zavítal i do zemí třetího světa. "Nejvíc mě lákají země, kde je teplo, moře, příroda a hory. Jihovýchodní Asie mě velmi láká, ale chtěl bych se podívat například i do Afriky, navštívit vnitrozemské země třetího světa, kde je chudoba. Často to sleduji a velmi by mě zajímalo to procestovat. Vyhradil bych si na to alespoň tři měsíce," řekl finalista prvního ročníku Česko Slovenské SuperStar.

Evropa na mladého zpěváka působí velmi stroze. "Evropa na mě působí hrozně depresivně, je taková strohá, lidé jsou tu naštvaní, každý každého kritizuje, každý každého řeší, furt něco. Já jsem úplně jinak naladěný člověk, na jiných frekvencích a v Asii jsem se cítil doslova krásné. Když jsem viděl ty lidi, v jakých těžkých podmínkách žijí, fungují fakt z minima, živí rodiny a jsou spokojeni... Mluvil jsem například s jedním klukem z Kambodže, který dělal za deset dolarů měsíčně, pak pracoval v Thajsku a tam mu dali stovku. U nás bychom z toho nevyžili," poznamenal známý hudebník.


"No myslím, že to je do velké míry ovlivněno i podnebím. V Asii mají sluníčko, ráno se člověk probudí, nic neřeší, probudí ho sluneční paprsky, je tam moře... Lidé tam v podstatě ani nemají vysoké životní náklady, takže ani nemusí hodně pracovat, jedí hromady ovoce a zeleniny nebo si dají nějakou rýži," vyjmenoval. "Dokonce i pro turisty je to tam levné. My jsme bydleli na jednom ostrově a platili jsme 120 korun za noc. Průměrně tam ubytování pro dva stojí 15 až 20 eur na noc. Tady bychom za to měli akorát turistickou ubytovnu," podotkl. Že na cestách zažije nepříjemnosti, se zpěvák podle vlastních slov nebojí. "Myslím, že když se má člověku něco stát, tak se mu to stane i doma na ulici. Když jsem v pohodě, i když jsou lidé kolem mě agresivní a nevím co, když jim nedám záminku a neprovokuje, s každým se dá vyjít i s největším blbcem," řekl známý hudebník. "Jasně, zažil jsem i momenty, že to nebylo úplně příjemné, ale nikdy se nic nestalo," dodal.

Foto: © facebook.com/mirosmajdaofficial
(Zdroj: www.agentury.sme.sk)

Komentáře