Rozhovor s Mirem Šmajdou pro hudební web Rose & Rock!

Miro Šmajda s novou kapelou Terrapie vydal v lednu píseň Odpovede rovnou i s videoklipem a v březnu celé album. To obsahuje 11 písní a je celé ve slovenštině. Kdo má na svědomí texty a hudbu, kde se album nahrávalo nebo na co se můžete dál těšit? To vše nám prozradil Miro Šmajda 7. května na Majálesu v České Kamenici.

Zdravím, jak se ti daří?
Mám se úplně skvěle!

Vy jste nedávno vydali nové album Terrapie. Proč jste zvolili stejný název jako pro kapelu?
Protože nás žádný jiný nenapadl (smích). Přiznám se, že jsme nad tím ani nijak nepřemýšleli, že bychom si sedli a na sílu vymýšleli nějaký epický název. Prostě Terrapie a hotovo, vzniklo to celkem přirozeně.

Kdo má na svědomí texty a hudbu?
Já. Víš co, ono to tak nějak vyplynulo. Psal jsem to hlavně já, ale ta muzika i texty ukazují i cestu s kluky, hlavně s Matějem. Hrajeme spolu 2,5 roku, takže jsme se shodli na nějakém stylu, kterým se vydáváme, co se týká textů i muziky. S Vojtou také putujeme tou hudbou už nějak rok, s Dominikem též nějaký čas. Takže to nějak vzniklo z přátelství, z hraní a zkušeností, z nějakého společného fungování. Takže texty nejsou jen odrazem mým, ale odrazem celé kapely. A tím, že jsou ve slovenštině, tak jsou psaný mým perem, ale poté to samozřejmě aranžujeme nějak dohromady ve zkušebně.


Jak probíhalo samotné nahrávání, byly nějaké komplikace?
Musím zaklepat, že ne. My jsme tam hlavně řešili, kde se to bude točit, kdo to bude produkovat, kdo to bude mixovat, kdo to bude masterovat. Nakonec jsme se shodli, že si to natočíme celé sami. Já jsem se nakonec ujal mixování i masterování, celkové produkce, takže je to celé naše.

Zkus mi album popsat pár slovy.
Terrapeutické, to úplně stačí.

Jaký song z alba je pro tebe TOP?
Démon a Bitch.

Ke skladbě Odpovede jste natočili i videoklip. Jak probíhalo natáčení?
V podstatě jsme to zvládli ve studiu, kde jsme točili. Ta deska byla fakt točena dost různě, velkou část jsme točili u mě doma, bicí u bubeníka doma, takže to bylo dost různé. Ale ten klip jsme točili právě ve studiu.

Ty jsi, Miro, téměř vždy vystupoval pod svým jménem, teď jsi založil vyloženě kapelu, která v názvu tvé jméno nemá. Proč?
No ono to vzniklo vlastně tak, že jestli si ještě pamatuješ, tak kdysi jsme vystupovali pod jménem Miro Šmajda & Rosemaid. Ono se to pak nějakým způsobem rozpadlo, ale já jsem už tehdy chtěl jít jen jako Rosemaid a ne vůbec pod svým jménem. Ve vydavatelství se to ale nedalo prosadit, protože sázeli v první řadě na moje jméno. Když se podíváš na první desku, tak je tam takovým maličkým písmenem Rosemaid, ale jinak je to prostě Miro Šmajda. Já si ale myslím, že k této hudbě se víc hodí to jméno kapely a na základě toho vznikl nápad založit Terrapii. I tak na to narážíme u různých pořadatelů, že v 90% případech chtějí mít uvedený "Miro Šmajda & Terrapie", neboť na to sází. To jméno je nějaký trend, na který lidi slyší a ty lidi přitáhne. Zatím co Terrapie je něco nového a lidé to neznají, takže minimálně než se to trochu prosadí, tak budeme fungovat jako "Miro Šmajda & Terrapie".

Na co se Vaši fanoušci můžou ještě těšit?
Na nás! Nějakým způsobem se nám tam ještě plní léto, připravujeme podzim, zimu a nějaké klipy.

Máš představu, na jakou písničku bys chtěl klip?
Určitě. Nejradši na všechny, ale to se asi nepovede (smích).

Nějaký vzkaz pro Vaše fanoušky a čtenáře Rose & Rock?
Už jsem to párkrát povídal, ale hlavně ať lidi jezdí na mladé kapely. Ať podporují maximálně jakoukoliv kapelu, která se jim líbí. Aby neseděli doma, nekoukali jen na youtube, ať jdou na ten koncert a užijí si to live. To je si myslím nejpodstatnější věc pro všechny kapely, neboť to děláme pro lidi a rádi cítíme ten feedback od lidí a o to víc těm lidem umíme dát i my. Takže si myslím, že hlavně naše mladá generace by si tu hudbu měla naplno užívat a podporovat hlavně mladé kapely, neboť spolu budeme růst a jednou vzpomínat na ty krásné časy, které jsme spolu jako mladí zažili.

Autorka rozhovoru: Adéla 'Aduš' Martináková
(Zdroj: www.roseandrock.cz)

Komentáře