Miro Šmajda: "Nemám problém zpívat cokoliv!"

Přináším vám rozhovor s Mirem Šmajdou, kterého jsem vyzpovídala ve čtvrtek na akustickém koncertě v Drive House. Jak se mu hraje s kapelou Walda Gang, jak to vypadá s jeho kapelou Terrapie a kdy plánuje obnovit projekt Max Jason Mai? To vše se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Ahoj, jak se ti v poslední době daří?
Výborně. Stále lepší a lepší. Žiju, jsem zdravý, spokojený, muzika frčí, koncertů je dost. Co víc si přát.

Teď hraješ hodně koncertů s kapelou Walda Gang. Jak vznikla tahle spolupráce?
Hele velmi jednoduše, protože pro ně nebylo úplně jednoduché najít zpěváka, který by uzpíval Vláďu Šafránka. Je to dobrý zpěvák, má výš položený hlas a potřebovali někoho s podobným hlasem. Co mě překvapilo, bylo to, že jsem Slovák a asi se v historii nestalo, že by česká kapela oslovila slovenského zpěváka. To byl asi jeden faktor a druhý faktor byl ten, že kluky znám. Například s Ríšou Sheuflerem jsem točil druhou desku. Oni věděli, že jdou na jistotu a já též věděl, do čeho jdu. Pro mě to byla jasná volba v tom smyslu, že pomůžu kámošům. Tam u nich bylo ve hře, zda zruší 40 koncertů na léto nebo ne a já jsem dokázal šachovat mezi mými termíny koncertů.

Jaký vidíš základní rozdíl mezi koncerty s kapelou Walda Gang a tvou kapelou Terrapie?
Zásadní rozdíl je v tom, že Walda Gang hraje covery, dá se říct starých osvědčených hlavně country hitů. Samozřejmě moje koncerty jsou o mé vlastní tvorbě a je to jiný typ hudby.


A co třeba publikum?
Je to úplně jiný typ publika. Oni hrají takový ten pivní rock a tím pádem mají i pivní rockový fans. Pro mě je to zajímavé, že je to rozmanitější. Já jsem takový, že nemám problém zpívat cokoliv. Baví mě žánry od jazzu, přes rock, metal po pivní rock, mně je to úplně jedno. A hlavně ta kapela hraje výborně, jsou tam skvělí muzikanti a to byl další faktor, proč jsem do toho šel. A ještě další věc, že ten původní nápad pro název Walda Gang, byl na počest Waldemara Matušky a on je původně Košičan, takže je to jasný, hledali Košičana (smích).

Ty jsi dělal porotce na soutěži Dívka roku. Jak se ti porotilo?
Příjemná změna. Je to vždy příjemné zpestření.

Porotce jsi dělal i minulý rok, že? Vzpomínám si, že jsme se o tom vloni bavili.
Ano, byl jsem tam i minulý rok a je to pro mě příjemný. Potkám tam kámoše z branže, dáme kalbu, pohodička a mám radost z toho, že holky mají radost. Je to fajn.

Jak to teď vypadá s tvou kapelou Terrapie? Přeci jen na léto máte méně koncertů.
Je jich tam míň no, ale příští rok možná bude vypadat jinak. Než jsem to slíbil klukům z Walda Gang, tak jsem se musel rozhodnout. Omezil jsem s Terrapií pár koncertů, ale u kluků šlo o více koncertů. My jsme s Terrapií minulý rok hráli fakt hodně, letos je trošku útlum, ale myslím si, že další rok toho bude víc. Strašně záleží na tom, kdy se Vláďa Šafránek vrátí.

Dnes jsi řekl, že bys rád najel na anglické texty, obnovil projekt Max Jason Mai. Prozradíš nám o tom něco víc?
Já jsem i na začátku roku 2016 říkal, že nejpozději v roce 2017 chci vydat buď album nebo nové EP Maxe. Ten materiál mám napsaný, dá se říct, že 6-7 písní je tam hotových. Máme teď už domluvené natáčení, budeme to dělat s Tomášem Raclavským z Modern Day Babylon, ten je u nás nejlepší.

Takže léto je teď jasně daný, ale když to zkusíš přímo vypíchnout, na co se fanoušci můžou těšit na podzim?
Hele na podzim v podstatě bych rád vydával právě Maxe. Počítám, že na tom vždy v týdnu kromě víkendových koncertů budeme pracovat. Po sezóně plánuji trochu cestovatelskou pauzu a nějak začátkem roku budu řešit další plány. Teď bych nerad sliboval, protože plno věcí se může vyvinout ještě jinak než bych teď třeba očekával nebo plánoval.

Když jsi zmínil to cestování, kam by ses rád vydal?
Víš co, já to mám vždy tak, že něco plánuji a nakonec jdu úplně někam jinam jen proto, že dostanu nějaký momentální nápad. Uvidíme a hlavně těch destinací, které mě zajímají, je opravdu mnoho. Dnes se prakticky člověk vydá někam - například člověk plánuje jet do USA, je tam a najednou po třech dnech skončí v Costarice a prostě nevíš proč (smích). Dnes prakticky jsou i letenky levnější oproti dřívější době, tak se člověk může operativně rozhodovat, až když už je tam.

A klasická otázka na závěr - tvůj vzkaz pro fanoušky?
Určitě choďte na koncerty, podporujte mladé kapely. Já už jsem to říkal a budu to opakovat stále. Prostě si radši zaplaťte vstupenku na koncert, než abyste to měli dát za chlast a drogy. Protože to jinak jde celé do háje a musíme to nějakým způsobem zastavit.

Autorka rozhovoru: Adéla 'Aduš' Martináková

© Foto: Josef Čech, 2017
(Zdroj: www.roseandrock.cz)

Komentáře